Очаквайте скоро онлайн платформата omyoga.bg!

Медитация – пътеводител за начинаещи

Медитацията най-просто може да се опише като състояние на дълбока релаксация, с която помагаме на ума да се освободи от натрупания стрес. Намерението ни в този отрязък от време е да си върнем вътрешното спокойствие и да позволим на мислите да притихнат, следвайки конкретни лесни стъпки. 

Този процес на вътрешно притихване, разбира се, има хилядолетна история назад във времето. Медитацията има своите проявления в будизма, хиндуизма, юдаизма, християнството и суфи традициите. Към днешна дата с релаксиращи практики се учим да се грижим за менталното си здраве, като се освобождаваме от стреса, депресивните състояния и безпокойството. Ето няколко лесни съвета в тази насока:

Подготовка
За да се чувствате удобно и свободно, изберете широки и леки дрехи. Също така ключов фактор е усещането за топлина – по време на медитация тялото се отпуска и ако в пространството около нас е студено, се губи концентрацията върху процеса. Препоръчително е да изключите телефоните и всички устройства, които могат да отнемат вниманието. Ако сте в близост до градина, можете да оставите прозореца отворен – песента на птиците отвън ще успокои мислите по-лесно.

Обстановка
Създайте приятна атмосфера, в която се чувствате спокойни и себе си. Проветрете пространството. Естествената светлина действа по-релаксиращо за ума и сетивата, въпреки че някои предпочитат да са в абсолютна тъмнина. Колкото по-близо усещате връзката си с природата, толкова по-добре.

Напомняне
Лесно е да си кажем, че искаме да следваме нашето намерение, но съвсем друго е стриктното изпълнение всеки ден. Напомняйте си с бележка в телефона за намерението да практикувате медитация. Можете да започнете деня по този начин с ободряващ ритуал или да отделяте време за себе си вечер преди лягане и така да отпускате напрежението.

Позиция
Уверете се, че сте заели удобна позиция – важно е да позволите на тялото да остане неподвижно за 20 минути (или повече). Можете да седнете с кръстосани крака в поза лотос, която обаче е предизвикателна при липса на достатъчно гъвкавост и мобилност. Можете да се облегнете към стена и да поставите възглавница за удобство. При всички случаи е важно да изберете вариант, при който гърбът е прав и издължен, без да има напрежение.

Фокус
Медитацията е лично преживяване, което за всеки носи различно усещане. Затворете очи и наблюдавайте всяко вдишване и издишване. По този начин насочвате погледа навътре, опитайте да не се разсейвате от външни фактори. Тази концентрация успокоява и задълбочава дишането без усилие. Наблюдавайте мислите, които идват и си отиват, отново и отново връщайте фокуса върху дишането.

Питай себе си
По време на медитация бъдете осъзнати за усещанията в тялото. Задайте си въпроса: "Как се чувствам в този момент?" Какъвто и да е отговорът, приемете го. Усмихнете се. Благодарете си за времето, което подарявате на себе си.

Медитацията невинаги е лесно занимание. Ако обаче практикувате по 20 минути на ден, съвсем скоро ще усетите невероятен ефект.

Не се тревожи
Есенцията е да се чувствате спокойни и свободни от напрежение, така че спестете си притесненията, че изпълнявате нещо погрешно. Умът често препуска от мисъл на мисъл, но това е в неговата природа. Не се тревожете. Върнете фокуса към настоящия момент и усетете спокойствието, което заслужавате. Всеки ден, всеки миг.


Още вдъхновяващи статии ви очакват в дигиталното издание на списание OM Yoga & Lifestyle. ВИЖТЕ ВСИЧКИ БРОЕВЕ ТУК

Абонамент

Абонирай се за неограничен достъп до онлайн йога класовете и електронното издание на списанието.
АБОНИРАЙ СЕ
[email protected]
omyoga.bg ©  2019-2020 Всички права запазени
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram