Очаквайте скоро онлайн платформата omyoga.bg!

Наръчник "Погрижи се за себе си"

Дори и в най-предизвикателните моменти знаем кои са стъпките, за да сме здрави, щастливи и във форма. Но правим ли ги всъщност? Споделяме десет лесни и ефикасни съвета за грижа за себе си:

1. Проверка на сегашното състояние

Преди да предприемете някакви промени, направете оценка на навиците си и как те се отразяват върху здравето ви. Започнете да водите дневник и "одит" на досегашните си избори – хранене, движение, сън и всичко останало, което смятате за важно. След това анализирайте тяхното влияние върху настроението, енергията и яснотата на съзнанието.

2. Стъпка по стъпка

Щом установите какво трябва да промените, поставете си няколко ясни цели. По пътя към устойчивата промяна не се бърза. Ако искате да се храните здравословно, фокусирайте се първо само върху едно от ястията за деня. Когато тази стъпка започне да се случва естествено, вече сте готови за следващата вълна от промени.

3. Опростяване

Частта на мозъка, която отговаря за това, няма силата да се справи с многобройните изкушения около нас. По-малкият брой решения, които се налага да взимаме, ще компенсират недостига на воля. Запишете в дневника си – среща със себе си на постелката, планирайте храненето си предварително. Опростяването и организирането на деня са ключови фактори при изграждането на здравословни навици. Мислете в посока: "Ще вечерям салата"; "Ще споделя десерта". Тези психологически договори помагат да не се самосаботираме и вдъхновяват за повече добри избори.

4. Защо избирам тази промяна?

Нашето "защо" дава сили да продължаваме напред, когато ни е трудно. Помислете защо избраната от вас цел ви мотивира за промяна. Ако тя е желанието да готвите здравословно, може би намерението зад нея е вие и вашето семейство да се храните добре и да имате необходимата енергия да бъдете личностите, които искате – това е истинска мотивация. Изяснете вашето '"защо" и си го припомняйте всеки път, когато взимате решения. Вгледайте се кои избори ви отдалечават и кои ви приближават към мечтаното бъдещо Аз и изберете вторите.

5. Кой е от моя отбор?

Направете списък с хората, които ще ви подкрепят. Споделете с тях целите и пътя си, може би някой от приятелите ви има подобна идея и това е чудесен повод да ги следвате заедно. Бъдете откровени един с друг и се информирайте колкото можете повече, дори и целите ви да са различни. Едно от най-мотивиращите усещания е да знаем, че не сме сами в това, което правим.

6. "Мини моменти" на подкрепа

Още един списък! Този път в него избройте всички малки неща, които ви презареждат и носят лекота. Напишете ги, за да ви напомнят всеки път, когато имате нужда. Може да включите всичко – радостта от песента на птиците, присъствието в поза Войн, приготвяне на чаша чай или слушане на любим албум.

7. Дишай

Изпробвайте следната мудра, която стимулира по-пълно и дълбоко дишане. Седнете удобно, изправете гърба, а ръцете ви нека нежно почиват върху бедрата с длани обърнати нагоре. Докато вдишвате, разтворете широко длани и пръсти, сякаш имитирате разцъфване на цвете, и задръжте в края на вдишването. Докато издишвате, нежно притворете длани в юмруци и отново задръжте. Продължете да движите ръцете си в синхрон с дишането. Това движение действа едновременно успокояващо и тонизиращо.

8. Утвърждение

Задайте си въпроса как искате да се чувствате в този момент. Създайте собствено утвърждение, което да развива това качество. Може да бъде простичко като "Аз съм спокоен". Ако умът започне да отговоря "Не, не си", отвърнете: "Аз съм". Вдишайте и мислено кажете "Аз", издишайте, казвайки "съм". Повтаряйте, докато се освободите от ненужните мисли.

9. Тренировка на менталните умения

Култивирайте състрадание, любопитство и чувство за хумор. С тях ще бъдете алхимик на настроението във всяка ситуация.

10. Достатъчно сън

Повечето възрастни се нуждаят от 7-9 часа сън всяка нощ. Взимането на важни и правилни решения е трудно, когато не сме се наспали добре. Мантрата в случая е "Спи за здрав разум". Дайте на съня нужния приоритет, а на себе си – достатъчно време сън, за да се чувствате добре!


Още вдъхновяващи статии ви очакват в дигиталното издание на списание OM Yoga & Lifestyle. ВИЖТЕ ВСИЧКИ БРОЕВЕ ТУК

Абонамент

Абонирай се за неограничен достъп до онлайн йога класовете и електронното издание на списанието.
АБОНИРАЙ СЕ
[email protected]
omyoga.bg ©  2019-2020 Всички права запазени
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram